dimecres, 16 de gener del 2013

BALANCE SCORECARD

És el terme en anglès (BSC) del "Cuadro de Mando Integral" (CMI) que van a implantar en la GVA.
http://www.valenciaplaza.com/ver/73600/-cuadro-de-mando-integral--el-consell-estrena-estrategia-de-control-en-tiempo-real-para-el-sector-publico.html

El "CMI" naix als EE.UU als anys '90 i avui dia ho tenen implantat la majoria de mitjanes i grans empreses privades.
Bàsicament aquesta eina de Gestió supervisa quatre perspectives, que mesuren el grau de compliment del Pla Estratègic i enfocades per tant a facilitar la presa de decisions de la gerència.
LES QUATRE PERSPECTIVES:
La financera, la del client, la dels processos interns i la dels RRHH (i ara també els sistemes d'informació).

L'Administració Publica, com sempre, va un pas per darrere de l'empresa privada.

Personalment no em sembla malament que implanten un CMI per a portar un control. M'agradaria saber que indicadors mesura aquest tauler de comandament.

El no estar d'acord amb les polítiques que duen a terme, no implica que veja amb bons ulls implantació de sistemes de gestió per a saber cap a on van.

Encara que no se el seu full de ruta, l'intuïsc: 2 o 3 anys de retallades de gom a gom i "sálvese quien pueda" per a intenar recuperar la credibilitat l'últim any 2014 abans de les eleccions del 2015. De fet ahír Mariano Rajoy ja ha demanat a Angela Dorothea Merkel que comence a afluixar.

El següent pas evolutiu en el sistema de gestió empresarial ja va enfocat a la satisfacció del client. Cal tindre els millors serveis oferits i adaptats a la necessitat del client i no que el client s'adapte a la nostra oferta de serveis. És a dir, serveis personalitzats a les necessitats del client. A veure si també ho arriben a aplicar. Una tercera fase ja seria la satisfacció global del client, és a dir, entren en joc els complementadors que no són més que terceres empreses amb les quals ens hem aliat perquè complementen la nostra oferta de serveis per a la total satisfacció de les necessitats específiques del nostre client. Açò ja seria ideal que una administració pública ho fera.

Però hem d'entendre que estem parlant de serveis "públics gratuïts i universals" amb el que el cost d'enfocar el servei personalitzat seria excessiu. Em conforme amb que el servei siga públic, gratuït i universal.
Més informació sobre el CMI:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada