dissabte, 8 de desembre del 2012

TOTA UNA LLIÇÓ

Bones,

Estic revisant la premsa valenciana d'aquestos dies, però no puc entendre com fins el president de la Cambra de Comerç dona suport a la unificació de diferents departaments dels IITT donant una lliçó d'administració d'empreses quant acaba d'aprovar un pressupost de -1.8911.757 eur. de resultat per al 2013 per a la Cambra de Comerç. No entenc res. I diu que els IITT no son rentables.
Els IITT estem al servei de les empresses per a donar suport tecnològic, no busquem la rendivilitat econòmica, busquem el valor afegit a l'empresa valenciana, espanyola e inclòs europea. Està clar que som institucions sense ànim de lucre, es a dir, els nostres beneficis, no els repartim davant els socis, que son empresaris. Ells no busquen un benefici econòmic o lucrar-se amb els IITT, busquen rendibilitat tecnològica que a la fi es converteix en rendibilitat econòmica a llarg termini per a aquestes empreses que ens contracten. Açò ens diferencia de l'investigació Universitaria (molt important per cert, però més centrada en investigació fonamental que en l'investigació aplicada per a la economia i avanç empresarial. Però la Universitat per exemple podria transferir la seva tecnologia als IITT i aquestos la poden acoblar al mon empresarial, una idea).




Pressupost de la Cambra de Comerç 2013: - 1.891.757 eur. de benefici, si senyor una demostració de gestió econòmica i rendibilitat empresarial.


Es tracta d'un home intel·ligent que ha fet un ERO del 31% de la plantilla l'any passat, pero clar, lo més important es tindre benefici i guanyar vinga diners. A lo millor també podria pensar que un any o dos de pèrdues empresarials no van a enfonsar una institució que sempre, crec, ha tengut benefici. Quant acabe aquest moment de crisi internacional, de segur, que torna a tindre benefici, però clar lo important es desfer-se de gent que de segur té família e hipoteca.


Açò es el meu punt de vista davant els IITT ("no son rentables" o "no tienen liquidez"?), m'ha eixit la meua faceta periodística o simplement d'opinió però no entenc com els nostres polítics fan un discurs sobre la importància de la R+D i la innovació a la nostra economia i després actuen d'una forma completament diferent.
Jo me pregunte, es més important incrementar la taxa d'atur?, es més important la rendibilitat econòmica que les persones?. Tots tenim fills, tots tenim hipoteca. Jo soc llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses però dins de la meua formació, primer de Diplomat en Empresarials a la Universitat de València, m'explicaren o millor, me feren veure que quan contractaves a una persona no podies tirar-la al carrer una vegada formava part de l'empresa, havies de buscar fórmules per no tirar a gent al carrer.

En fi, no se quina repercussió tindrà aquest escrit però l'haig d'enviar, açò ja pot amb la meua manera de veure les coses, m'estic ficant on no em criden o entrant en temes polítics més enllà d'on tinc la línia però com tot el mon es veu que pot opinar lliurement, jo també aporte la meua opinió.

Ja m'explicareu el vostre punt de vista,

Gràcies per llegir-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada